onafhankelijke cliëntondersteuning

De onafhankelijk cliëntondersteuner versterkt uw positie door te helpen bij het formuleren van uw hulpvraag, het maken van keuzes en het oplossen van problemen. De ondersteuner staat naast u en helpt in uw belang. Deze hulp is voor iedereen gratis beschikbaar.  

Wat doet de onafhankelijk cliëntondersteuner?  
> Helpt u met het helder verwoorden en in kaart brengen van uw vraag op verschillende gebieden (zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen);  
> Geeft u informatie en advies;  
> Bereidt samen met u het (herindicatie)gesprek met Gemeente en/of zorgaanbieders voor;
> Gaat met u mee naar gesprekken
> Helpt u met het oplossen van knelpunten bij de ondersteuningsvraag;  
> Ondersteunt u met het opstellen van een persoonlijk plan

Wie is de cliëntondersteuner
De cliëntondersteuners zijn ervaringsdeskundigen, vrijwilligers en professionals. Zij worden ondersteund door Wijkracht en hebben een onafhankelijke positie. Zij bezoeken u, indien gewenst, thuis en bespreken de vragen met u.

Contact
Wilt u meer informatie of direct gebruik maken van deze cliëntondersteuning? Neem vrijblijvend contact op. U kunt hen bereiken via telefoonnummer 088-945 57 22 (lokaal tarief) of door een email te sturen naar oco@wijkracht.nl. 

U kunt ook contact opnemen met de Wijkracht medewerkers in uw woonplaats. Kijk hier voor de contactgegevens.  

Wmo
De Wmo 2015 definieert cliëntondersteuning als:  

'Onafhankelijke ondersteuning met informatie, advies en algemene ondersteuning die bijdraagt aan het versterken van de zelfredzaamheid en participatie en het verkrijgen van een zo integraal mogelijke dienstverlening op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, preventieve zorg, zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen.'  

onafhankelijke cliëntondersteuning

De onafhankelijk cliëntondersteuner versterkt uw positie door te helpen bij het formuleren van uw hulpvraag, het maken van keuzes en het oplossen van problemen. De ondersteuner staat naast u en helpt in uw belang. Deze hulp is voor iedereen gratis beschikbaar.  

Wat doet de onafhankelijk cliëntondersteuner?  
> Helpt u met het helder verwoorden en in kaart brengen van uw vraag op verschillende gebieden (zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen);  
> Geeft u informatie en advies;  
> Bereidt samen met u het (herindicatie)gesprek met Gemeente en/of zorgaanbieders voor;
> Gaat met u mee naar gesprekken
> Helpt u met het oplossen van knelpunten bij de ondersteuningsvraag;  
> Ondersteunt u met het opstellen van een persoonlijk plan

Wie is de cliëntondersteuner
De cliëntondersteuners zijn ervaringsdeskundigen, vrijwilligers en professionals. Zij worden ondersteund door Wijkracht en hebben een onafhankelijke positie. Zij bezoeken u, indien gewenst, thuis en bespreken de vragen met u.

Contact
Wilt u meer informatie of direct gebruik maken van deze cliëntondersteuning? Neem vrijblijvend contact op. U kunt hen bereiken via telefoonnummer 088-945 57 22 (lokaal tarief) of door een email te sturen naar oco@wijkracht.nl. 

U kunt ook contact opnemen met de Wijkracht medewerkers in uw woonplaats. Kijk hier voor de contactgegevens.  

Wmo
De Wmo 2015 definieert cliëntondersteuning als:  

'Onafhankelijke ondersteuning met informatie, advies en algemene ondersteuning die bijdraagt aan het versterken van de zelfredzaamheid en participatie en het verkrijgen van een zo integraal mogelijke dienstverlening op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, preventieve zorg, zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen.'